Even voorstellen

Hallo! Ik ben Yvonne, 46 jaar oud, getrouwd met Casper Vuursteen en moeder van een zoon van 16 en een dochter van 12. Sinds 2000 wonen wij in Vaassen. Voor die tijd hebben we door het hele land gewoond. In Vaassen zijn wij de trotse bezitter van een woonboerderijtje wat we helemaal hebben opgeknapt. We genieten enorm van de ruimte om ons heen. Helaas betekent dat ook dat er altijd klusjes te doen zijn. Gelukkig kunnen we die ook makkelijk negeren als het mooi weer is.
Ik ben dol op lezen en lees eigenlijk alles wat los en vast zit en ga graag uit eten, naar de film of het theater. Ik probeer wekelijks naar yoga te gaan om de spieren in mijn lichaam weer eens goed te stretchen of aan het werk te zetten. Sinds 3 maanden is ons gezin uitgebreid met een Mechelse Herder pup. Dat betekent, werk aan de winkel. Ze is erg actief en zorgt er voor dat ik ook zeer regelmatig een wandeling mag maken. Daarnaast ben ik nog penningmeester van Tennis Centrum de Kouwenaar.

En nu over jouw bedrijf!

Na jarenlang in de Accountancy te hebben gewerkt ben ik vanaf mijn 30e als interim-manager gaan werken. Ik wist niet zo goed wat ik verder wilde met mijn carrière en dacht met een jaartje interim-men wat in de keukens van andere bedrijven te kunnen kijken. Nou, dat is gelukt. Dat wil zeggen! Het interim-men beviel me al die jaren zo goed dat het resultaat is dat ik nog steeds tijdelijke klussen aanpak. Mijn bedrijf heet: YCM Interim Management ofwel “ Your Capital Managed”.
De afgelopen 10 jaar heb ik mij aardig kunnen specialiseren. Ik vervul regelmatig management posities binnen grote personeels- en salarisadministraties, bij bedrijven die sterk in beweging zijn. Dat kan zijn door wetgeving, fusies, centralisaties of decentralisaties van werkzaamheden. Het is dan mijn taak om de afdeling weer op een goede manier neer te zetten. Dat houdt in dat we die diensten en producten leveren die de klant graag wil, bijvoorbeeld elke maand een loonstrook en een tijdige salarisbetaling. De bezetting van de afdeling wordt op de klantvraag aangepast. Het is mijn taak om de medewerkers goed mee te nemen in de verandering. Dat kan zijn door hun nieuwe functie inhoud helder te maken en ze te begeleiden bij het optimaal kunnen functioneren in de nieuwe organisatie. Ik ben een echte people-manager en vind het altijd erg jammer “ mijn clubje” over te dragen aan een vaste manager die het stokje weer van me over neemt. Ik zit al snel een jaar op een opdracht. Na dat jaar vind ik het vaak heel fijn om weer een nieuwe uitdaging aan te gaan.

Jouw dromen?

De laatste tijd houd ik mij steeds meer bezig met de implementatie van nieuwe salarissystemen, genoemd E-HRM systemen. Met deze systemen is het mogelijk dat medewerkers en leidinggevenden via Self Service bijvoorbeeld hun verlof kunnen aanvragen, hun eigen gegevens kunnen wijziging, hun declaratie in kunnen dienen en een opleiding kunnen aanvragen. Alles digitaal, vanuit werk en thuis in te loggen. De aanvraag komt automatisch voor goedkeuring bij de leidinggevende of salarisadministratie. De aanschaf van zo’n systeem vraagt niet alleen het wennen aan een nieuw programma, maar leidt tot verschuiving van werkzaamheden. Medewerkers passen bijvoorbeeld zelf hun adres aan. Dat hoeft een salarisadministrateur niet meer te doen. De salarisadministrateur gaat veel meer gegevens controleren en analyseren. Leidinggevenden geven hun mutaties niet meer op papier door maar verwerken ze rechtstreeks in het systeem. Dat vraagt vaak veel gewenning. Ik vind het erg leuk om die veranderingen te begeleiden en krijg er energie van als iedereen zijn nieuwe rol met plezier oppakt. De komende tijd ga ik proberen om me nog meer te specialiseren in deze materie. Mijn droomklant bevind zich in een warm buitenland. Het lijkt me heerlijk om met mijn gezin een jaar lang in het buitenland te wonen en te werken en een hoop nieuwe ervaringen en vrienden op te doen.

Vind jij dit leuk?
Schrijf je in en blijf op de hoogte van de laatste blogs en events!